189 190 gibi kalıcı oturum vizelerinde öncelik mesleki deneyim mi diploma mı?
-
Merhabalar bu puan bazlı vizelere başvursak diploma transkriptine Türkiye de okuduğumuzdan çok kurcalanır mı yoksa sadece diplomam var ve aynı zamanda o işten deneyimim var diye onay alırmıyız, Yardımcı olursanız sevinirim.
-
@Skytan Merhaba, hoş geldiniz.
Puan bazlı vizelerde sadece "diplomam var ve bu işi yaptım" demek yeterli olmuyor. Öncelikle mesleğinize göre ilgili kurumdan bir skills assessment (beceri değerlendirmesi) almanız gerekiyor.buradan mesleğinizi ve değerlendirme yapan kurumu kontrol edebilirsiniz. Bu aşamada diploma, transkript, ders içerikleri (bazı mesleklerde), iş deneyimi belgeleri ve diğer evraklar incelenebiliyor.
Türkiye'de hangi üniversiteden mezun olduğunuz önemli değildir. Avustralya'da birçok kişi Türkiye'den aldığı diploma ile başarılı şekilde beceri değerlendirmesi ve vize süreçlerini tamamlamaktadır. Ancak değerlendirme mesleğe göre değişebilir.(örn öğretmenlik için ekstra staj ve eğitimler istenebiliyor)
Ayrıca puan hesaplamasında diploma, yaş, İngilizce seviyesi ve iş deneyimi gibi faktörler birlikte değerlendirilir. Bu nedenle sadece diploma ve deneyime bakılarak onay garantisi vermek mümkün değildir.
Mesleğinizi ve eğitim durumunuzu paylaşırsanız üyeler daha detaylı bilgi verebilirler. İyi forumlar.

© 2026 Forum Avustralya. Tüm hakları saklıdır.